Sellulosalakan poistaminen pöydästä

Vanhan funkkis sohvapöydän selluloosalakkapinnan poistaminen.

Sohvapöytä on tehty 1930-luvulla Suomessa. Pöytä on alunperin värjätty kahteen eri väriin, kansi pähkinänsävyinen ja jalat mustat. Alkuperäinen selluloosalakka oli jaloissa aika hyvä, joten se kaipasi vain elvytystä. Kansi oli mennyt todella huonoksi, joten lakka täytyi poistaa.

Ensin tarkoituksena oli siklata pöytä puhtaaksi noin vain, mutta huomasin nopeasti että vanha lakka ei tahtonut lähteä helposti kuiviltaan pois. 

Levitin maalinpoistoainetta selluloosalakkapinnalle ja annoin vaikuttaa noin 30 min, jonka jälkeen kaavin lastalla pehmenneen lakan pois. Levitin poistoaineen uudelleen niihin kohtiin josta lakka ei heti lähtenyt, ja annoin aineen vaikuttaa. Jotkut kohdat vaativat 3 käsittelykertaa.

Kanteen oli viilutettu kolmioita, puhdistin 2 kolmiota kerralla.


Kun pöydän kannesta oli lakka poistettu pesin pinnan vielä etanolilla, jotta näin, onko jossain kohdassa vielä lakkaa. Etanoli imeytyy eri tavalla puhtaaseen puuhun, kuin lakkaa sisältävään.

Maalinpoistoaine oli tehonnut hyvin, joten kantta ei tarvitse enempää puhdistaa.

Kun kannesta oli poistettu lakka, niin alta paljastunut petsi oli tummempi kuin se lakattuna näytti.

Samalla tuli näkyviin siklauksen jäljet, jotka ovat syntyneet kun pöydän kansi on suoristettu ennen petsausta ja lakkausta.

Näitä asioita täytyy pohtia ja ottaa huomioon kun teen uuden pintakäsittelyn.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 21.10.2019 alkaen.

Verkkokauppa

Dynamera Oy / Wanha Wiljami
Hämeepuisto 25
33210 TAMPERE

050 - 362 05 45
info@wanhawiljami.fi
www.wanhawiljami.fi
FI1776920-3

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille.

Sovellamme käytettyjen tavaroiden myynnissä arvonlisäverolaissa (AVL 79 a §) tarkoitettua marginaaliverotusmenettelyä. Tästä johtuen myytävien tavaroiden arvonlisävero on 0 %. Sen sijaan muissa tuotteissa on 25,5% arvonlisävero.

Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan. Maksuehdot

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Dynamera Oy / Wanha Wiljami
Hämeepuisto 25
33210 TAMPERE

050 - 362 05 45
info@wanhawiljami.fi
www.wanhawiljami.fi
FI1776920-3

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Tilaukset toimitetaan vain Manner-Suomeen.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Keskimääräinen toimistusaikamme on Suomessa 1 - 5 arkipäivää. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Tilatut tuotteet voit myös noutaa myymälästä. Voit tehdä normaalin tilauksen netissä ja valita toimitustavaksi noudon myymälästä. Saatavilla olevat tuotteet ovat yleensä noudettavissa 1-2 arkipäivän kuluessa tilauksesta. Saat noutoilmoituksen sähköpostiin.

Peruuttamisoikeus

Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee myös käytettyjä tuotteita, mutta tuote on palautettava myyntikelpoisena eli samassa kunnossa kuin se oli myyntihetkellä.

Ostajan on pääsääntöisesti maksettava peruuttamansa tilauksen palautuskulut, jos toisin ei ole sovittu.
Palautusoikeus ei koske yritysostoja.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset. Ostaja maksaa palautus kulut, jos toisin ei ole sovittu. Rahat palautetaan viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.