Sellulosalakkapinnan hoitaminen restaurointiöljyllä.

Laatikkolipaston lakkapinnan hoito Vaurioituneen selluloosalakkapinnan hoitaminen. Tuotteet joita käytin tässä projektissa olivat restaurointiöljy ja teräsvilla 0000



Pieni lipasto on tehty 1950-luvulla. Valmistuksessa on käytetty koivua ja jalavaa, tämä yhdistelmä hyvin tyypillistä 1950-luvulla. Pintakäsittely tehtiin silloin yleensä lakkaamalla ja lakkana käytettiin nitroselluloosalakkaa.

Lakkapinnalla oli jonkin verran käytössä tulleita kolhuja ja naarmuja. Sille oli myös alkanut muodostumaan selluloosalakalle tyypillistä krakelointia, mutta lakkaus oli kuitenkin pääsäntöisesti ehjä. Punnitsin mielessäni kolmea vaihtoehtoa pintojen korjaamiseksi:

  1. Kokonaan uusi lakkapinta
  2. Sellakkaus kevyesti vanhan selluloosalakan päälle
  3. Vanhan lakkapinnan ehostaminen Restaurointiöljyllä

Päätin kokeilla kolmatta, eli helpointa vaihtoehtoa ensin. Levitin hieman restaurointiöljyä huomaamattomaan paikkaan ja katsoin millainen vaikutus sillä oli. Öljy toimi mukavasti, joten päätin jatkaa restaurointiöljyn levittämistä. Koska laatikkolipaston pinnan vauriot olivat aika pahoja, käytin levittämiseen 0000 teräsvillaa. Kun öljyä levittää 0000 teräsvillalla, se hioo kevyesti vaurioitunutta pintaa, mutta ei kuitenkaan poista lakkaa.

Kun kaikki lakatut pinnat oli käyty teräsvillalla ja vaalealla restaurointiöljyllä läpi, annoin öljyn kuivua muutaman tunnin.

Lopuksi kiillotin pinnat nukkaamattomalla kankaalla.

Sitten 50-luvun laatikkolipasto olikin valmis myyntiin.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 21.10.2019 alkaen.

Verkkokauppa

Dynamera Oy / Wanha wiljami
Hämeepuisto 25
33210 TAMPERE

050 - 362 05 45
info@wanhawiljami.fi
www.wanhawiljami.fi
Fi1776920-3

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille.

Sovellamme käytettyjen tavaroiden myynnissä arvonlisäverolaissa (AVL 79 a §) tarkoitettua marginaaliverotusmenettelyä. Tästä johtuen myytävien tavaroiden arvonlisävero on 0 %. Sen sijaan muissa tuotteissa on 24 % arvonlisävero.

Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää,  jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Checkout Finland Oy, Eteläpuisto 2 C, 33200 Tampere Y-tunnus 2196606-6 Osa OP Ryhmää. Maksuehdot

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Dynamera Oy / Wanha wiljami
Hämeepuisto 25
33210 TAMPERE

050 - 362 05 45
info@wanhawiljami.fi
www.wanhawiljami.fi
Fi1776920-3

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Keskimääräinen toimistusaikamme on Suomessa 1 - 5 arkipäivää. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Peruuttamisoikeus

Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee myös käytettyjä tuotteita, mutta tuote on palautettava myyntikelpoisena eli samassa kunnossa kuin se oli myyntihetkellä.

Ostaja maksaa palautuskulut, jos toisin ei ole sovittu.
Palautusoikeus ei koske yritysostoja.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset. Ostaja maksaa palautus kulut, jos toisin ei ole sovittu. Rahat palautetaan viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.