1. Rekisteröityminen

1.1. Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Mikäli asiakas ei halua rekisteröityä Wanhan Wiljamin asiakkaaksi, häneltä kysytään kuitenkin nimi- ja yhteystiedot, sekä puhelinnumero

1.2. Mikäli asiakas rekisteröityy Wanhan Wiljamin asiakkaaksi, hänen tulee ensimmäisen tilauksen yhteydessä:
a) rekisteröityä kuluttajana Wanhan Wiljamin asiakasrekisteriin ilmoittamalla nimensä sekä muut pakolliset tiedot.
b) Antaa suostumuksensa, että Wanha Wiljami rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä. Wanhan Wiljamin asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Wanha Wiljami sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja muille kuin yrityskonsernin sisäisille yhteistyökumppaneille.

1.3. Kuluttajan tulee noudattaa tarkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään.

2. Tilauksen sitovuus

2.1. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse. Kuluttaja sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi.

2.2. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Wanha Wiljami on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen.

2.3. Kuluttajalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun kuluttajalle on toimitettu osa tilauksesta tai ilmoitus, että tilaus on noudettavissa.

2.4. Kuluttajan tilauksen tekemisen jälkeen ei Wanhalla Wiljamilla ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja.

3. Hinnat

3.1. Voimassaoleva hinta on Euroissa (EUR). Wanha Wiljami pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Osa tuotteista sisältää arvonlisäveron (ALV) 24%, osa esineistä kuuluu marginaaliveron piiriin (marginaaliverotus ei sisällä vähennettävää veroa).

3.2. Tilaukseen lisätään toimituskulut. Wanha Wiljami perii Suomeen lähetettävistä tilauksista toimituskuluja:

a) Matkahuoltotoimituksille on kiinteä maksu 8,50€. 

b) Postitse toimitettaville tilauksille lasketaan toimitusmaksu painon mukaan. Ostoskori ilmoittaa toimitusmaksun tuotteiden lisäämisen jälkeen.

3.3 Palavat ja vaaralliset aineet toimitamme Matkahuollon välityksellä

4. Toimitus

4.1. Mikäli tuote on varastossamme, on arvioitu lähetysaika kahdesta viiteen (2-5) työpäivää.

4.2. Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon yhteydessä. Wanha Wiljami toimii toimituksen suhteen kuluttajien tarpeiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista.

4.3. Mikäli kuluttaja ostaa tuotteita, joille Wanha Wiljami on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.


5. Maksuehdot

5.1. Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:
a) Checkout verkkomaksu. Maksuosoituksen kirjauduttua, lähetämme tilauksen välittömästi, mikäli tuotetta on varastossa. Maksuosoituksen suuruus selviää verkkokaupan lähettämästä tilausvahvistuksesta.

6. Palautukset

6.1. Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen/tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä poislukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. 

Palautusoikeus ei koske yritysostoja. 


6.2. Kuluttajan toivotaan tekevän palautusilmoitus sähköpostitse ENNEN tuotteen palauttamista.

6.3. Rahtina toimitettavien tuotteiden palautuksissa Wanha Wiljami ei ole velvollinen maksamaan palautuskuluja.

6.4. Matkahuollon kautta toimitetut tuotteet voi palauttaa vain matkahuollon välitykselläOstaja maksaa palautuskulut, jos toisin ei ole sovittu. 

7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

7.1. Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta kuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto virkailijan läsnäollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee konttorissa heti asiata vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä Wanhaan Wiljamiin sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

8. Reklamaatio

8.1. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa Wanhalle Wiljamille, joko sähköpostitse, puhelimitse tai kirjeellä. Virheellinen toimitus palautetaan Wanhan Wiljamin antamien ohjeiden mukaisesti. Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, Wanha Wiljami palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle. 

9. Ylivoimainen este (Force majeure)

9.1. Wanha WIljami ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Wanhan Wiljamin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Wanhan Wiljamin toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta. 

10. Riitojen ratkaisu

10.1. Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.

11. Rekisteriseloste

11.1. LAKISÄÄTEINEN REKISTERISELOSTE

Rekisterinpitäjä: 
Wanha Wiljami 
Hämeenpuisto 25
33210 Tampere 
Rekisterin nimi: Yritys asiakasrekisteri
Rekisterin tarkoitus: Asiakassuhteen hoitaminen
Rekisterin sisältämät tiedot:
Henkilön etu- ja sukunimi, lähiosoite, postinumero, postitoimipaikka, sähköpostiosoite, puhelinnumero ja salasana sekä muita tilauksen ja uutiskirjeiden toimittamiseksi tarvittavia tietoja.
Tietolähteet: Asiakas syöttää tiedot itse
Rekisterin tietoja ei luovuteta ulkopuolisille. Tiedot tallentuvat palvelimelle, jonne vain rekisteriasioita hoitavalla henkilöllä on käyttöoikeudet. Tiedot on suojattu käyttäjätunnuksella ja salasanalla